A pénzügyi iroda bemutatása
A pénzügyi iroda szervezetileg a könyvelési csoportból, a munkaügyi csoportból és az költségvetési csoportból áll. Feladatait 10 fő látja el, az irodavezető mellett a könyvelési, költségvetési-gazdálkodási feladatokat ellátók száma 7 fő, munkaügyi feladatokat 2 fő végzi.
Az iroda szakmai munkáját, feladatait a költségvetési- és számviteli feladatokhoz kapcsolódó központi jogszabályok (az államháztartásról, a számvitelről, az adózás rendjéről, a helyi önkormányzatokról), valamint az ezekhez kapcsolódó végrehajtási, és helyi, önkormányzati rendeletek határozzák meg. A jogszabályok mellett kiemelt jelentőségűek a Nemzetgazdasági Minisztérium iránymutatásai. A Hivatal pénzügyi-gazdálkodási tevékenységének kereteit az önkormányzati költségvetés adja meg, amely az ellátandó feladatok megvalósításának egyik legfontosabb alapdokumentuma. Ebben egész évre határozzuk meg a gazdálkodással kapcsolatos teendőket.
A gazdálkodás szervezése során kitüntetett szerepe van a költségvetés és annak végrehajtását bemutató beszámoló (zárszámadás) elkészítésének. A havi, negyedéves beszámolók előkészítése igen koncentrált szakmai munkát igényel az abban résztvevőktől.
Az iroda szakmai feladatai a gazdálkodásához kapcsolódó polgármesteri, jegyzői, pénzügyi igazgatási feladatokból állnak:
- vezeti a kötelező nyilvántartásokat, gondoskodik a kötelezettségvállalások naprakész nyilvántartásáról, a bevételek beszedéséről, a kiadások teljesítéséről,
- ellátja a lakás- és helyiséggazdálkodással és a település üzemeltetésével kapcsolatos gazdálkodási feladatokat,
- lebonyolítja a házipénztár készpénzforgalmát,
- előkészíti a képviselő-testület (bizottságok) hatáskörébe tartozó pénzügyi igazgatási feladatokat, döntéseket, intézkedéseket,
- közreműködik a helyi költségvetés, a zárszámadás és az átmeneti gazdálkodást szabályozó rendeletek előkészítésében és ezek végrehajtásában,
- koordinálja, irányítja, ellenőrzi az önkormányzati intézmények gazdálkodási tevékenységét,
- adatokat szolgáltat a Magyar Államkincstár, az Állami Számvevőszék, a helyi képviselő-testület, a bizottságok, az intézmények, a belső ellenőrzés részére,
- részt vesz a pályázatok pénzügyi elszámolásában, elkülönített nyilvántartásának vezetésében,
- közreműködik az önkormányzati vagyonnal kapcsolatos feladatok ellátásában,
- kifizeti a béreket, a segélyeket, az egyéb juttatásokat, vezeti a munkaügyi nyilvántartásokat, feladja a Magyar Államkincstárnak a számfejtéshez szükséges adatokat.
A pénzügyi iroda munkatársai:
Irodavezető
Emelet 4. sz. iroda
Tel: 24/403-661/152. mellék
Ceglédi Kinga
pénzügyi irodavezető
Irodavezető-helyettes
Emelet 3. sz. iroda
Tel: 24/403-661/144. mellék
Torzsás Szilvia
pénzügyi irodavezető-helyettes
torzsas.szilvia@szigethalom.hu
Könyvelés, költségvetés
Emelet 1. iroda
Tel: 24/403-661/125. mellék
Gubacsi Zsigmondné
gubacsi.zsigmondne@szigethalom.hu
Szentkirályi Valéria
szentkiralyi.valeria@szigethalom.hu
Emelet 2. iroda
Tel: 24/403-661/142. mellék
Novák Sándorné
Szilágyi Klára
Tel: 24/403-661/143. mellék
Marics Lászlóné
marics.laszlone@szigethalom.hu
Emelet 3. iroda
Tel: 24/403-661/144. mellék
Szabó Mária
Fszt. 27. iroda
Tel: 24/403-661/123. mellék
Máté Tiborné
pénztáros
Munkaügy
Fszt. 19. iroda
Tel: 24/403-661/121. mellék
Regiczné Nagy Éva
regiczne.nagy.eva@szigethalom.hu
Tel: 24/403-661/127. mellék
Ács Barbara